مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-13حوادث

گاز مونواکسید از ابتدای امسال جان 6 را در اردبیل گرفته است


مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: 6 نفر در دو ماهه گذشته سال 1402 در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اردبیل جان خود را از دست داده اند.

- نگار خوشنویس در گفت وگو با، با بیان اینکه به رغم هشدارهای صادر شده همه ساله افراد زیادی دچار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن می شوند، اظهار کرد: 6 نفر در دو ماهه گذشته سال 1402 در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در اردبیل جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: کاهش ناگهانی دما در برخی از روزها در بازه زمانی دو ماهه و استفاده از وسایل گرمایشی غیر ایمن و غیر استاندارد، باعث اینگونه حوادث تلخ و ناگوار در استان می شود که آموزش فرهنگ سازی و آگاهی عمومی را می طلبد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه علائم و نشانه های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود، ادامه داد: سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی و بی حالی از مهمترین و شایع ترین علائم گازگرفتگی است.

خوشنویس با اشاره به فوت 40 نفر در 12 ماهه سال گذشته گفت: این آمار شامل 27 مرد و 13 زن بوده است که بیشترین قربانیان گازگرفتگی سال 1401، مربوط به دی ماه و با 14 مورد فوتی شامل 11 مرد و 3 زن است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان استفاده از وسایل استاندارد، بررسی باز بودن دریچه ها و فراهم سازی شرایط تهویه هوا در مناز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز مونواکسید از ابتدای امسال جان 6 را در اردبیل گرفته است

گاز مونواکسید از ابتدای امسال جان 6 را در اردبیل گرفته است