مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-07اقتصادي

شوک تغییر ناگهانی فرمول محاسبه بیمه کارگران ساختمان در حوزه مسکن


تا اسفند 1401 بیمه کارگران ساختمان 15 درصد عوارض شهرداری برای ساخت و ساز بوده، اما پس از اصلاح ماده 5 قانون کارگران ساختمانی نحوه محاسبه عوض شد و حالا در مناطق شهری به ازای هر متر مربع 4 درصد حداقل حقوق ماهیانه کارگران برای بیمه تعیین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، ساخت وساز و نیروی کار دو بال مکمل هم هستند؛ ساخت وساز رونق نگیرد، کار ایجاد نمی شود و نیروی کار تأمین نشود پای ساختمان خواهد لنگید.

کارفرمایی که می خواهد یک ساختمان احداث کند، موظف است نیروی کار خود (کارگر ساختمانی) را بیمه کند.

روال کار، سال ها بر این اساس بود که وقتی یک کارفرما برای دریافت پروانه ساختمان از شهرداری اقدام می کند، موظف می شود 15 درصد سهم عوارض شهرداری را به عنوان حق بیمه کارگر به تامین اجتماعی پرداخت کند تا بتواند مفاصا حساب بگیرد.

این سهم 15 درصدی و نحوه دریافت آن سال ها اعتراض فعالان ساخت وساز را درپی داشته است و معتقد بوده اند که این مبالغ باعث می شود هزینه تمام شده ساخت وساز افزایش یابد و کارگر هم بهره ای از آن نمی برد.

در برهه ای توافق هایی بین شهرداری و تامین اجتماعی انجام شد که موارد عوارض ساختمانی که مشمول حق بیمه کارگری می شود، تعدیل شود، ولی این مسأله روی دیگری هم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک تغییر ناگهانی فرمول محاسبه بیمه کارگران ساختمان در حوزه مسکن

شوک تغییر ناگهانی فرمول محاسبه بیمه کارگران ساختمان در حوزه مسکن