مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 20:162023-06-07سياسي

استفاده ابزاری از «زنان» این بار در تبلیغات یک شرکت تولیدکننده موتور برقی


طی سالهای اخیر الگوگیری منفی برخی مجموعه های اقتصادی داخلی از نمونه های خارجی جهت استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات محصولات خود، به امر زننده ای تبدیل شده که فارغ از عدم استقبال و پذیرش آن از سوی عموم جامعه، در حال ترویج رویه ای غیرقانونی، مخرب و ضد فرهنگی است.

این اغواگری و استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات در حالی است که در قانون تبلیغات کشوری درباره حضور بانوان در تبلیغات توضیحات کاملی وجود دارد.

اصل 56 این قانون می گوید: زن در نظام مقدس اسلامی از موقعیت ویژه ای برخوردار اسـت و قوانین و احکام مقدس اسلام برای زن جایگاه رفیعی را قائل است، لـذا استفاده از حضور خانم ها در آگهی های رادیو تلویزیـونی مسـتلزم اعمـال دقت های خاصی است و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مـدنظـر باشد.

همچنین در اصل های 57، 58، 59، 61، 62، 63 هم به نوعی به این موضوع اشاره شده است، علاوه بر این در فصل هشتم قوانین و مقررات تبلیغات کشوری هم صراحتاً تأکید شده که: استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می کنند ممنوع است.

فصل نهم هم باز تأکید می کند که هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات ممنوع است و آگهی ها نباید تداعی کننده ترجیح بین جنس مذکر و مؤنث باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده ابزاری از «زنان» این بار در تبلیغات یک شرکت تولیدکننده موتور برقی

استفاده ابزاری از «زنان» این بار در تبلیغات یک شرکت تولیدکننده موتور برقی