مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 14:452023-05-28اقتصادي

ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی که با ارز ترجیحی تولید شده اند


بازار ارزی تجهیزات پزشکی کشور سالانه حدود یک میلیارد دلار است و بخش زیادی از ارز تخصیص یافته به تجهیزات پزشکی، ارز ترجیحی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدحیدر محمدی در برنامه صف اول شبکه خبر، با بیان اینکه شرایط کشور در تولید تجهیزات مصرفی، مناسب است و بخش زیادی از نیاز کشور از تولید داخلی، تأمین می شود، افزود: صنعت تجهیزات پزشکی، های تک است و با توسعه تکنولوژی در دنیا، روز به روز پیش می رود.

در حال حاضر حدود 40 درصد از نیاز کشور به تجهیزات پزشکی در داخل تولید می شود.

در حوزه تجهیزات پزشکی سرمایه ای، در حال حاضر تولید دستگاه MRI در مراحل مطالعات بالینی است و دستگاه سی تی اسکن با عمق تولید بالای 50 درصد، در کشور در حال ساخت است.

همچنین ایران تولید کننده و صادر کننده دستگاه های ونتیلاتور است.

وی با اشاره به محدودیت صادرات تجهیزات پزشکی که با ارز ترجیحی تولید می شوند، گفت: نمی توانیم به تجهیزات پزشکی که با ارز ترجیحی در داخل کشور تولید شده، اجازه صادرات دهیم مگر اینکه قطعاتی که با ارز ترجیحی وارد می شود، با ارز حاصل از صادرات محصولات شأن، تولید شود.

محمدی تاکید کرد: وضعیت صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی رو به رشد است و شروع به صادرات تجهیزات پزشکی سرمایه ای کرده ایم و برخی از این تجهیزات در دوران پاندمی کرونا ، به زحمت و با منت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی که با ارز ترجیحی تولید شده اند

ممنوعیت صادرات تجهیزات پزشکی که با ارز ترجیحی تولید شده اند