مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-08اقتصادي

20 درصد از مشترکان آب در خراسان شمالی بدمصرف هستند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: 20 درصد از مشترکان آب در این استان بدمصرف هستند و بالاتر از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: 20 درصد از مشترکان آب در این استان بدمصرف هستند و بالاتر از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.

رضا نعیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان 127 هزار و 48 مشترک شهری و 221 هزار و 574 مشترک روستایی وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 60 درصد از مشترکان کمتر از الگوی مصرف، 20 درصد طبق الگوی مصرف و 20 درصد نیز بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می کنند.

نعیمی ادامه داد: تعدادی از مشترکان بد مصرف روستاییان هستند که متاسفانه با آب شرب، دام، طیور و باغ و باغچه های خود را سیراب می کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه خشکسالی های شدید سبب شده تا در این استان نسبت به دوره بلند مدت هنوز 20 درصد کاهش بارندگی داشته باشیم، تصریح کرد: این امر سبب شده تا منابع آبی موجود در استان به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و با کمبود شدید آب مواجه باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید مشترکان در مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشند، توضیح داد: در واقع خشک شدن برخی از منابع آبی موجب شده تا به دنبال انتقال آب از سایر منابع آبی باشیم که این امر بسیار پرهزینه و زمان بر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد از مشترکان آب در خراسان شمالی بدمصرف هستند

20 درصد از مشترکان آب در خراسان شمالی بدمصرف هستند