مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:472023-05-28سياسي

مشارکت و استصواب


موجب شد دوباره تحقیر خودی از سوی کسانی که احساس می کنند راهی به قدرت ندارند داغ شود و علت مشارکت بالا را در ترکیه نبود نظارت استصوابی بدانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عبدالله گنجی فعال رسانه ای، در یادداشتی نوشت: انتخابات ترکیه –که شرکت در آن اجباری است- موجب شد دوباره تحقیر خودی از سوی کسانی که احساس می کنند راهی به قدرت ندارند داغ شود و علت مشارکت بالا را در ترکیه نبود نظارت استصوابی بدانند.

همین دسته افت مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 و ریاست جمهوری 1400 را به علت وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان می دانند.

عنوان نظارت شورای نگهبان سال هاست محل مناقشه است و همان هایی که می خواهند سر به تن جمهوری اسلامی نماند بارها هشدار داده اند که این نظارت به نابودی نظام و دور شدن مردم از آن منجر می شود.

در این نوشته به ماهیت نظارت استصوابی و حسن و عیب آن وارد نمی شویم و موضوع ما نیست، اما با دو سئوال به این منطق می پردازیم که قبل از نظارت استصوابی که در سال 1374 در مجلس پنجم به تصویب رسیده است (و محل مناقشه است) طور دیگری عمل می شده است؟ و سؤال دوم اینکه بعد از مصوبه مذکور مشارکت مردم در انتخابات افت کرده است؟ راستی تاکنون کسی قبل و بعد اجرای این قانون را مقایسه کرده است، آیا تفاوتی مشاهده شده است؟ اگر کسی مدعی است که از مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت و استصواب

مشارکت و استصواب