مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 14:352023-06-05سياسي

پیروزی انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد سال 42 سرچشمه گرفت


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: قیام خونین یوم الله پانزدهم خرداد، سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

- حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پوررییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: قیام خونین یوم الله پانزدهم خرداد، سرآغازی بر پیروزی انقلاب اسلامی بود و این روز بزرگ و تاریخی سند حقانیت و مظلومیت انقلاب شکوهمند اسلامی و تجلی حمایت و فرمانبرداری مردم از امامت جامعه اسلامی است.

وی افزود: در این روز تاریخی رژیم طاغوت در برابر شجاعت مردم به وحشت افتاد و برای سرکوب قیام آنها، حدود 15 هزار نفر از مردم مسلمان و انقلابی را به خاک و خون کشید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: جریان 15 خرداد هر چند در ظاهرا با سرکوب خونین مردم به نفع شاه و دربار پهلوی تمام شد، اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد.

وی اظهار کرد: پس از این قیام، انقلاب اسلامی ایران در مدت 15 سال با مجاهدت، ایثار و جانبازی عده زیادی از حق طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تاروپود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت ها و نیروی نظامی می دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد سال 42 سرچشمه گرفت

پیروزی انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد سال 42 سرچشمه گرفت