مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-13بين الملل

تشکیل ائتلاف دریایی بین المللی؛ تقابل ایران با هژمونی آمریکا در منطقه


وبگاه المیادین با انتشار یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف تلاش ایران برای تشکیل ائتلاف دریایی بین المللی با مشارکت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دلیل دستپاچگی و خشم واشنگتن و تل آویو در قبال این امر پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اقدام تهران در اعلام تشکیل یک ائتلاف دریایی بین المللی با حضور کشورهای عربی در سایه محاصره و تحریم غربی ها، به منزله یک کارت برنده برای ایران به شمار می آید.

اقدامی که پس از اتخاذ گام های جدی و عملی تهران در مسیر صنایع نظامی و تولید نسل های جدیدی  از پهپادها و موشک های نقطه زن اعلام شد.

وبگاه شبکه المیادین با انتشار یادداشتی در این خصوص، این اقدام را در تقابل با هژمونی آمریکا در منطقه مثبت ارزیابی کرد و نوشت: تهران چند روز پیش، از زبان شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ایران خبر داد که ائتلاف های بین المللی جدید در سطح منطقه و بین الملل با مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عراق، هند و پاکستان با هدف حفظ امنیت منطقه در حال شکل گیری است.

امری که خشم و نارضایتی ایالات متحده آمریکا را برانگیخت و فرمانده ناوگان پنجم آمریکا را وادار کرد سکوت خود را بشکند و علنی و به شدت، از این اقدام انتقاد کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل ائتلاف دریایی بین المللی؛ تقابل ایران با هژمونی آمریکا در منطقه

تشکیل ائتلاف دریایی بین المللی؛ تقابل ایران با هژمونی آمریکا در منطقه