مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-04سياسي

حکمت شصت و چهار؛ گذر عمر


دنیا مسیر آخرت است و در این مسیر منزلگاه هایی است که در آنجا باید زاد و توشه برای آخرت برگرفت تا هنگامی که انسان به مقصد می رسد دستش خالی نباشد؛ - ایسنا/قم دنیا مسیر آخرت است و در این مسیر منزلگاه هایی است که در آنجا باید زاد و توشه برای آخرت برگرفت تا هنگامی که انسان به مقصد می رسد دستش خالی نباشد؛ ولی دنیاپرستانی که در تمام عمر به دنیا مشغول اند، همچون کسانی هستند که بر مرکب سوار و در خوابند و ساربان آن ها را به سوی مقصد می برد.

در حکمت 64 نهج البلاغه آمده است: أَهْلُ الدُّنْیَا کَرَکْبٍ یُسَارُ بِهِمْ، وَ هُمْ نِیَامٌ؛ اهل دنیا همچون کاروانیانی هستند که آنان را به سوی مقصدی می برند و آن ها در خوابند .

حجت الاسلام شکیبایی در گفت وگو با ایسنا به تشریح حکمت 64 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) پرداخته که شرح آن زیر آمده است: می دانیم دنیا مسیر آخرت است و در این مسیر منزلگاه هایی است که در آنجا باید زاد و توشه برای آخرت برگرفت تا هنگامی که انسان به مقصد می رسد دستش خالی نباشد؛ ولی دنیاپرستانی که در تمام عمر به دنیا مشغول اند، همچون کسانی هستند که بر مرکب سوار و در خوابند و ساربان آن ها را به سوی مقصد می برد.

انتهای این مسیر همان مرگ است آن ها زمانی که سیلی اجل در گوششان نواخته شود از این خواب غفلت بیدار می شوند و تهی دست به سوی آخرت می رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمت شصت و چهار؛ گذر عمر

حکمت شصت و چهار؛ گذر عمر