مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-12فرهنگي

احیاء و توسعه سنگ تراشی با ثبت هنر هرکاره تراشی در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ثبت فن و هنر هرکاره تراشی در فهرست آثار ملی نقش بسزایی در حفظ، احیا، توسعه و ترویج سنگ تراشی دارد.

- سیدجواد موسوی امروز 22 خردادماه، در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 1500 هنرمند استان در زمینه هنر تراش سنگ هرکاره اشتغال دارند که بیشترین آن ها در مشهد حضور دارند و تلاش این هنرمندان باعث شده این هنر زنده بماند.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات در زمینه تامین مواد اولیه هنرمندان بیشترین نقش را در حفظ و احیاء هنر قدیمی سنگ تراشی داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر چه در گذشته مشهد بازار سنگ تراشان داشته است، اما با تغییراتی که در بافت اطراف حرم مطهر رضوی صورت گرفته، این بازار نیز از بین رفت و اکنون این نیاز وجود دارد که یک مجتمع یا بازار فروش محصولات سنگ ایجاد شود تا هنرمندان محصولات خود را برای فروش به زائران در این بازار عرضه کنند.

موسوی ادامه داد: ثبت فن و هنر هرکاره تراشی در فهرست آثار ملی نقش بسزایی در حفظ، احیا، توسعه و ترویج سنگ تراشی دارد.

توسعه مشاغل صنایع دستی تنها با تامین مالی امکان پذیر است رضا عباس زاده، مدیرکل امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء و توسعه سنگ تراشی با ثبت هنر هرکاره تراشی در فهرست آثار ملی

احیاء و توسعه سنگ تراشی با ثبت هنر هرکاره تراشی در فهرست آثار ملی