مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:302023-05-28فرهنگي

استانی با قدمت 14 هزار ساله اما محروم از یک موزه تخصصی


با توجه به قدمت 14 هزار ساله فرهنگ و تمدن مازندران، شاید باورش سخت باشد که این استان بر خلاف دیگر استان های کشور حتی از داشتن یک موزه تخصصی نیز محروم است و عموم موزه های موجود در مازندران، - خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی با توجه به قدمت 14 هزار ساله فرهنگ و تمدن مازندران، شاید باورش برای برخی سخت باشد که این استان برخلاف دیگر استان های کشور حتی از داشتن یک موزه تخصصی نیز محروم است و عموم موزه های موجود در مازندران، جزو خانه های میراثی و قدیمی شهرهای مختلف محسوب می شوند.

خانه هایی که در گذشته ، محل زندگی خانواده هایی بودند و حالا پس از واگذاری به اداره میراث فرهنگی، به موزه تاریخ آن شهرستان تبدیل شده اند.

در این خانه ها معمولا آثار دوره های مختلف مربوط به آن شهرستان نگهداری می شوند.

برای همین، ظرفیت و قابلیت تبدیل به یک موزه تخصصی و بزرگ را ندارند که بتوان روی آن ها مثل دیگر موزه های مطرح کشور در حد ملی و حتی فَرا ملّی مانور داد و گردشگر جذب کرد.

برای مازندران، آن هم با این تاریخ و فرهنگ کهن که بیش از 2 هزار و 500 آثار تاریخی دارد، زیبنده نیست که از داشتن یک سایت موزه و غار موزه مثل شهر ِسوخته و تخت جمشید، محروم باشد و به نظر می رسد ایجاد چنین مکان هایی از ضروریات فرهنگی استان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استانی با قدمت 14 هزار ساله اما محروم از یک موزه تخصصی

استانی با قدمت 14 هزار ساله اما محروم از یک موزه تخصصی