مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-11سياسي

موسیقی داروی شفابخش معنویت انسان هاست


موسیقی مردمی ایران و تاجیک در یک مجرا و شاهراه قرار دارند و چنین تصور می کنم که موسیقی زبان، مذهب، منطقه و ملت ندارد و داروی شفابخش معنویت انسان هاست.

- ایسنا/خراسان رضوی یک موسیقیدان و خواننده تاجیک گفت: موسیقی مردمی ایران و تاجیک در یک مجرا و شاهراه قرار دارند و چنین تصور می کنم که موسیقی زبان، مذهب، منطقه و ملت ندارد و داروی شفابخش معنویت انسان هاست.

دولتمند خالف در گفت وگو با ایسنا در خصوص مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و تاجیکستان ضمن اینکه خود را آموزگار کنسرتور معرفی کرد، گفت: فارسی دری از قدیم الایام زبان ملی ما بوده، تغییر نیافته و کمترین کلمات اقتباسی از زبان های دیگر به آن وارد شده و موضوع زبان برای ما بسیار جدی است.

وی در مورد قرابت ها و اشتراکات هنری به ویژه حوزه موسیقی در منطقه فارسی زبان بین تاجیک ها و ایرانی ها گفت: این نوع موسیقی ها از یک ریشه آب خورده، بزرگ شده، رشد و گسترش یافته و البته که هم ریشه و هم زبان هستند و در یک مقام و رکن قرار دارند.

این خواننده تاجیکی با اشاره به اینکه موسیقی را در دانشگاه به زبان روسی آموخته است، ادامه داد: انواع موسیقی از تاجیکی، افغانی، ایرانی و .

گرفته تا ممالک شرق همچون آذربایجان و ازبکستان، هیچکدام برتری نسبت به یکدیگر ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی داروی شفابخش معنویت انسان هاست

موسیقی داروی شفابخش معنویت انسان هاست