مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-13اقتصادي

توجه به صنایع دستی منجر به خلق معیشت و رضایت می شود


رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:صنایع دستی نقش بی بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل های آینده دارد و توجه به صنایع دستی منجر به خلق رضایت و معیشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا شمس احسان در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: صنایع دستی نقشی بی بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل های آینده دارد و تحولات ناشی از توجه به صنایع دستی منجر به خلق رضایت و افزایش معیشت می شود اما با سهم پایین ایران از صنایع دستی دنیا متاسفانه راکد شدن واحدهای تولیدی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: ضرورت همکاری همگانی برای توسعه این بخش جز با ایجاد زیست بوم صنایع دستی و شتاب دادن به این روند و خلق و توسعه تجاری سازی، رونق این حوزه رقم نخواهد خورد.

شمس احسان با بیان اینکه 18 هزار واحد تولیدی صنایع دستی در تهران فعال هستند، یادآور شد: حجم تولید و فروش باید حداقل دو برابر شود و سهم صادرات نیز باید افزایش پیدا کند که نیاز به اقدام جهادی و همگانی است.

وی با تأکید بر اینکه می توان سه هزار و 600 شغل جدید در این بخش ایجاد کرد، گفت: می توان محیط کسب و کار خانگی را در مجتمع های مسکونی ایجاد کرد و استعداد نوجوانان را به سمت تولید صنایع دستی ببریم و از سویی دیگر از ظرفیت های تبلیغاتی در اختیار شهرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به صنایع دستی منجر به خلق معیشت و رضایت می شود

توجه به صنایع دستی منجر به خلق معیشت و رضایت می شود