مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-06بين الملل

تاکید حکیم بر نقش محوری ایران، پاکستان، ترکیه، عربستان، مصر و عراق در منطقه


«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با «بلاول بوتو زرداری»، وزیر خارجه پاکستان ضمن خوش آمدگویی به وی در سفرش به عراق، بر محوری بودن نقش کشورهای بزرگ منطقه از جمله ایران، - سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با بلاول بوتو زرداری ، وزیر خارجه پاکستان ضمن خوش آمدگویی به وی در سفرش به عراق، بر محوری بودن نقش کشورهای بزرگ منطقه از جمله ایران، ترکیه، عربستان، مصر و عراق در کنار پاکستان تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار شد، حکیم بر اهمیت تعمیق روابط دوجانبه با توجه به وزنه جمعیتی و تاریخ مشترک و مواضع مشابه در مسائل سرنوشت ساز جهان اسلام و مسائل بین المللی تأکید کرد.

حکیم همچنین خواستار افزایش همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی و نظامی و استفاده از تجارب در این عرصه ها شد و گفت که دو کشور با چالش های مشابه تغییر نظام سیاسی و رویارویی با تروریسم مواجه شده اند.

وی در ادامه بر موضع عراق در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان قدرت های منطقه ای و بر محوری بودن نقش کشورهای بزرگ منطقه (ایران، ترکیه، عربستان، مصر و عراق) در کنار پاکستان و وزنه اسلامی و نظامی آن تأکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید حکیم بر نقش محوری ایران، پاکستان، ترکیه، عربستان، مصر و عراق در منطقه

تاکید حکیم بر نقش محوری ایران، پاکستان، ترکیه، عربستان، مصر و عراق در منطقه