مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 16:202023-06-04سياسي

امام خمینی (ره) چگونه به حج رفت؟


امام خمینی (ره) حدود 90 سال پیش به حج رفت.

گفته شده است این تنها سفر حج بنیانگذار جمهوری اسلامی بود؛ سفری طولانی که دست نوشته های همسر ایشان «خدیجه ثقفی»، - امام خمینی (ره) حدود 90 سال پیش به حج رفت.

گفته شده است این تنها سفر حج بنیانگذار جمهوری اسلامی بود؛ سفری طولانی که دست نوشته های همسر ایشان خدیجه ثقفی ، تنها مستندات موجودِ آن است و نامه محبت آمیز و عاشقانه امام خمینی به همسرشان نیز از دل این سفر بیرون آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفر حج امام خمینی (ره) در نوروز 1312 خورشیدی انجام شد، اما تقارن حج 1402 و سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی بهانه ای است برای مرور این سفرنامه که مستندات آن به دست نوشته ها و یادداشت های همسر امام خمینی (ره) محدود است.

در یادداشت های خدیجه ثقفی معروف به قدس ایران ، که در کتاب زندگی نامه او با عنوان بانوی انقلاب گردآوری شده، درباره چگونگی انجام این سفر حج نوشته شده است: تازه به خانه جدید محله تکیه ملامحمود رفته بودیم که آقا به فکر حج افتاد و استدلالش این بود که وقتی مکلف نبوده است از ارث پدر مستطیع شده است.

از آنجا که در آن سال ها بچه بوده است و حج اش رفع تکلیف نبوده است و از طرفی با اسب و قاطر نمی توانسته سفر کند، اولیایش ممانعت به عمل آورده اند و نگذاشته اند راهی چنین سفر پر مخاطره ای شود، زیرا مسافرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی (ره) چگونه به حج رفت؟

امام خمینی (ره) چگونه به حج رفت؟