مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:302023-06-10سياسي

دولت برای مالیات سراغ مستضعفان و طبقه کم درآمد نرود


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: دولت در بحث مالیات سراغ مستضعفین و ضعفا و طبقه کم درآمد نرود، بلکه باید سراغ افراد متمول بروند که از قدرت اقتصادی برخوردارند.

- قم- رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: دولت در بحث مالیات سراغ مستضعفین و ضعفا و طبقه کم درآمد نرود، بلکه باید سراغ افراد متمول بروند که از قدرت اقتصادی برخوردارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار داشت: گفتمان مالیات پردازی آن طور که باید و شاید هنوز در کشور ما جا نیفتاده؛ هنوز نگاه یک بخشی از مردم به پرداخت مالیات همان نگاهی است که در قبل انقلاب بوده، بطوری که گاهی بعضی از متدیّنین می پرسند ما می توانیم مالیات ندهیم؟ آیا پرداخت مالیات واجب است یا نه؟ وی افزود: قطع نظر از این پاسخ که این نظام یک نظام اسلامی است و شرعاً تبعیت از قوانینش بر همگان لازم است، ولی باز یک فرهنگ گفتمانی فراتر از این لازم است تا مردم باور کنند زندگی در این عصر و دوران بدون پرداخت مالیات غیر منطقی است و اصولاً فرار از مالیات یک امر زشت و از نظر فقهی ضمان آور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آن فردی که از پرداخت مالیات فرار می کند به خیالش کار درستی می کند در حالی که به حسب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای مالیات سراغ مستضعفان و طبقه کم درآمد نرود

دولت برای مالیات سراغ مستضعفان و طبقه کم درآمد نرود