مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 18:502023-06-18سياسي

جریان سازی برای رفع نیاز نیازمندان از رسالت های تاریخی طلاب است


تاریخ حوزه و روحانیت هماره با دستگیری نیازمندان و محرومان آمیخته بوده؛ جریان سازی برای رفع نیاز نیازمندان از جمله رسالت های تاریخی طلاب و روحانیون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه که با حضور مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار گردید، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام جواد علیه السلام به شرایط خاص و ویژه دوران این امام همام و مشکلات و تنگناهای ایشان در آن دوران اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین وظیفه ابن الرضا (ع) این بود که جامعه شیعه را آماده عصر غیبت نموده، زمینه دوره جدیدی را فراهم نمایند.

وی افزود: امام جواد (ع) آغازگر دوره جدید تمهید عصر غیبت بودند و علی رغم تمام تنگناهای شدیدی میراث بزرگی چون میراث روایی و سنت عملی ایشان در راهبری جامعه و پایه ریزی آمادگی عصر غیبت به جای مانده است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ضمن اشاره به روایتی از امام جواد (ع) اَلمُؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوفیقٍ مِنَ اللهِ، وَ واعِظٍ مِن نَفسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُه ،گفت: این روایت در زمره معارف اخلاقی، روحی و معنوی بوده و نقشه کلی هدایت و راهیابی انسان به مسیر سعادت الهی است که سه رکن را برای کمال و سعادت انسان بیان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان سازی برای رفع نیاز نیازمندان از رسالت های تاریخی طلاب است

جریان سازی برای رفع نیاز نیازمندان از رسالت های تاریخی طلاب است