مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-14بين الملل

گوترش دوباره طرف های سودانی را به توقف درگیری ها فراخواند


دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست به درگیری ها پایان داده و به توقف دائمی درگیری ها و اقدامات خصمانه پایبند باشند.

- دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست به درگیری ها پایان داده و به توقف دائمی درگیری ها و اقدامات خصمانه پایبند باشند.

یک مسؤول آمریکایی نیز تاکید کرد که طرف های سودانی از فرصت فراهم شده در مذاکرات جده برای برقراری آتش بس استفاده نکردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گوترش به شدت نگران وضعیت دارفور و گزارش هایی است که حاکی از اقدامات خشونت آمیز گسترده و کشته و زخمی شدن افراد در مناطق مختلف به ویژه در الجنینه در غرب دارفور و دیگر مناطق همانند نیالا در جنوب آن و کتم و الفاشر در شمال آن هستند.

طبق این بیانیه گوترش بار دیگر دو طرف درگیر سودانی را به توقف درگیری ها و پایبندی به توقف دائمی اقدامات خصمانه فراخواند و بر وظیفه آنها در حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید کرد.

یکی از مسؤولان ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز گفت، دو طرف سودانی از فرصت مذاکرات جده که آمریکا و عربستان با هدف دستیابی به آتش بس دائمی آن را آغاز کردند، استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش دوباره طرف های سودانی را به توقف درگیری ها فراخواند

گوترش دوباره طرف های سودانی را به توقف درگیری ها فراخواند