مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-18اقتصادي

آب تشنه مدیریت مصرف


مشکل کمبود آب در ایران یکی از مهم ترین چالش هایی است که کشور ما با آن روبروست و در سال های اخیر به دلیل کاهش بارندگی ها، تغییر الگوی مصرف آب، شوری و کاهش منابع آبی، - خبرگزاری فارس ـ اراک؛ کاهش بارندگی ­ها در سال های گذشته، مصرف بی رویه ذخایر آب های زیر زمینی در کشاورزی و صنعت، عدم مدیریت صحیح مصرف آب ذخایر سدهای کشور را کاهش داده و آب سدهای استان مرکزی مانند سد الغدیر ساوه و سد کمال صالح شازند نیز که هنور فصل گرما فرا نرسیده با کاهش حدود 50 درصدی روبرو هستند.

مشکل کمبود آب در ایران یکی از مهم ترین چالش هایی است که کشور ما با آن روبروست و در سال های اخیر به دلیل کاهش بارندگی ها، تغییر الگوی مصرف آب، شوری و کاهش منابع آبی، این مشکل به شدت بیشتر شده است.

به طور کلی، مشکلات کم آبی در ایران شامل مواردی از جمله کاهش منابع آبی، شوری، ناکارآمدی در مصرف آب و کاهش توانایی دولت در مدیریت آب است که کاهش منابع آبی به دلیل کمبود بارندگی ها، تغییر در الگوی بارش ها، کاهش سطح آب زیرزمینی و سایر علل به وجود آمده است.

ایران کشوری با خشکسالی طولانی و شرایط آب و هوایی سخت است، به همین دلیل، آب در بسیاری از مناطق کشور با شوری بالا همراه است که این موضوع باعث کاهش کارایی و کیفیت منابع آبی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب تشنه مدیریت مصرف

آب تشنه مدیریت مصرف