مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:452023-05-30اقتصادي

ورود بخش خصوصی به تجارت نفت خام به شکل رقابتی


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت عرضه نفت در بورس انرژی با استفاده از اوراق گواهی سپرده کالایی و رقابتی شدن این حوزه به دلیل ورود بخش خصوصی پرداخت.

- حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره عرضه نفت در بورس انرژی و تأثیر این اقدام گفت: با توجه به وضعیتی که ما تحریم هستیم و در فروش نفت نمی توانیم خیلی روان حرکت کنیم، می توانیم نفت را در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی ارائه کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما مسئله ای که در این زمینه وجود دارد این است که باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر اگر تحریم ها برداشته شود فروش نفت ما از این مقداری که هم اکنون داریم بیشتر نخواهد شد زیرا هم اکنون با دیپلماسی خوب انرژی که وزارت نفت انجام شده است فروش نفت ما به همان حالت قبل از برجام برگشته و این امر یک موفقیتی است که ما به آن نائل شده ایم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: بنابراین ما در این حوزه وضعیت خوبی داریم روابط خوبی هم با کشورهای همسایه برقرار کرده ایم با کشورهای دوردست هم پالایشگاه های فراسرزمینی را راه اندازی کرده ایم.

این اقدامات نوید آینده خوبی را برای اقتصاد ایران دارد زیرا سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های خوبی در حوزه های اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بخش خصوصی به تجارت نفت خام به شکل رقابتی

ورود بخش خصوصی به تجارت نفت خام به شکل رقابتی