مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-05سياسي

امام به مستضعفین فهماند که می توانیم بر مستکبرین غلبه پیدا کنیم


امام خمینی روحیه ای به جوانان در یمن، سوریه، عراق، کشمیر، پاکستان، آفریقا، نیجریه، فلسطین، داد، به آنها این باور را عطا کرد که می توانند علیه قدرتمندترین و مستکبران با دست خالی مبارزه کنند.

- علامه امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد گفت: امام خمینی فقیه بسیار بزرگی بودند ولی ما در طول زمان هزاران فقیه و فقهاء داشتیم که آمدند، نقش خودشان را ایفا کردند و از دنیا رفتند؛ اما امام خمینی نبودند، آنها فقط یک شخصیت فقیه بودند.

پس امام خمینی فقیه بود اما فقط صرف فقیه نبود، امام خمینی به عنوان یک عارف، عارف شناخته شده ای بودند.

اما اگر ما در قرن های گذشته نگاه بکنیم عرفای بسیار بزرگی داشتیم آمدند و در این دنیا نقش خودشان را ایفا کردند و از دنیا رخت بربستند و از دنیا رفتند اما نقشی که امام خمینی داشت هیچ کدام از آنها نداشتند، پس امام خمینی یک عارف بی بدلیل هست اما صرف عارف نیست.

وی ادامه داد: امام خمینی یک اصولی زبردستی بودند و کتاب های اصولی بسیار زیادی تألیف کردند، تقریر کردند و نوشتند کما اینکه کتاب های عارفانه ایشان هم در تمام عالم شهرت بسزایی پیدا کرد، همان طوری که کتابهای فقهی ایشان هم شهرت بسیار خوبی در دنیا به خودش اختصاص داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام به مستضعفین فهماند که می توانیم بر مستکبرین غلبه پیدا کنیم

امام به مستضعفین فهماند که می توانیم بر مستکبرین غلبه پیدا کنیم