مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 20:052023-06-20اقتصادي

صنعت حمل و نقل دریایی تاثیر بسزایی بر تجارت دارد


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به اهمیت بالای حمل و نقل دریایی گفت: صنعت حمل و نقل تاثیر بسیاری در تجارت فرامنطقه ای و فراقاره ای دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مراسم روز جهانی دریانورد امروز با حضور دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی کشور، جمعی از دریانوردان، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و دیگر دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی در تهران برگزار شد.

در این مراسم مجید علینازی، صنعت حمل و نقل دریایی تأثیر بسزایی بر تجارت دارد، اظهار داشت: امروز بیش از 85 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می شود و در ایران نیز با توجه به همجواری با آب های آزاد نظیر خلیج فارس و دریای عمان و بزرگ ترین دریاچه دنیا (دریای خزر) اهمیت حمل و نقل دریایی بسیار زیاد است.

وی افزود: بیش از 5800 کیلومتر نوار ساحلی داریم که موجبات بهره مندی از این موهبت الهی را در بسیاری از زمینه ها از حمل و نقل گرفته تا صیادی، اکتشاف میادین، گردشگری، پژوهشی و خدماتی فراهم کرده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: صنعت حمل و نقل دریایی تأثیر زیادی در مبادلات فرامرزی به خصوص بازرگانی و تجارت فراقاره ای دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت حمل و نقل دریایی تاثیر بسزایی بر تجارت دارد

صنعت حمل و نقل دریایی تاثیر بسزایی بر تجارت دارد