مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 14:452023-05-28بين الملل

حاکم دارفور: مردم برای صیانت از امولشان مسلح شوند


درگیری های سنگین میان نیروهای ژنرال البرهان و حمیدتی در حالی با شدت تمام جریان دارد که حاکم دارفور خواستار مسلح شدن مردم به منظور صیانت از اموالشان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حاکم دارفور سودان از سودانی ها خواست که برای حمایت از اموال و دارایی خود مسلح شوند.

این درخواست حاکم دارفور در حالی است که درگیری های شدید میان نیروهای عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع جریان دارد.

در دارفور روز به روز اوضاع بدتر می شود به ویژه که این منطقه که در غرب سودان و مرز با چاد واقع شده است، قبلاً هم شاهد درگیری های خونین بوده است.

گرمای کشنده بدون آب و برق خارطوم را به جهنم تبدیل کرده است همچنان درد و رنج شهروندان سودانی ساکن خارطوم از زمان آغاز درگیری ها میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در 15 آوریل گذشته به خصوص در سایه افزایش دمای هوا و قطعی آب و برق ادامه دارد.

بسیاری از مناطق پایتخت سودان از زمان آغاز درگیری ها به مدت 10 روز با قطعی برق دست به گریبان بودند که پس از چند روز وصل شدن دوباره قطع شده و خارطوم به ویژه سه شهر اصلی پایتخت (خارطوم، ام درمان و خارطوم بحری) در تاریکی فرو رفته اند به طوری که نبردهای مستمر به تعطیلی نیروگاه سوبا در شرق خارطوم و قطع کامل برق منجر شده و فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاکم دارفور: مردم برای صیانت از امولشان مسلح شوند

حاکم دارفور: مردم برای صیانت از امولشان مسلح شوند