مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-10اقتصادي

سرگذشت تلخ یک ماهی که به انگشتر و گردبند تبدیل شد! + عکس


تجارت آنلاین دستبندها و انگشترهای ساخته شده از گیتارماهی خم دهان، باعث شده تا شرایط زندگی برای این گونه در معرض خطر انقراض سخت تر از قبل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین نوشت: نوارهای خشک شده از خارهای گیتارماهی خم دهان، در یک مغازه سوغاتی فروشی در شهر کواتانگ میانمار به معرض فروش گذاشته می شوند و نوارهای استخوانی ای که روی این ماهی های کمیاب رشد می کنند، برای ساخت جواهرات در تایلند حسابی محبوب و پرطرفدار هستند.

گیتارماهی خم دهان (bowmouth guitarfish یا shark ray) یک موجود دریایی با ظاهری عجیب و غریب است که دمی شبیه به کوسه دارد، ولی بدن ضخیمش به یک سر صاف و پرتو مانند که با نوارها یا خارهای استخوانی و نوک تیز پوشیده شده، وصل می شود.

بسیاری از گونه های کوسه در خطر انقراض، در سراسر دنیا به خاطر باله هایشان که در غذاهای چینی مورد استفاده قرار می گیرند، شکار می شوند.

گیتارماهی خم دهان هم یک گونه به شدت در خطر انقراض است که به خاطر تقاضای بالا برای خارهای استخوانی اش برای یک مصرف لوکس، شکار می شود.

بعد از شکار این ماهی، خارهای آن را می برند و از آن ها برای تولید انگشتر و دستبند استفاده می کنند.

بعد از کشف گیتارماهی خم دهان در سراسر اقیانوس هند و آرام، مشخص شد که این ماهی ها شباهت زیادی به اره ماهی و گیتار ماهی غول پیکر دارند (ماهی هایی شبیه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگذشت تلخ یک ماهی که به انگشتر و گردبند تبدیل شد! + عکس

سرگذشت تلخ یک ماهی که به انگشتر و گردبند تبدیل شد! + عکس