مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:102023-05-30اقتصادي

ماجرای سهام فرهنگیان چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟


فرهنگیان بازنشسته عضو مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که تا 29 اسفند 1401، بازنشستگی آنها به این صندوق اعلام شده است، مشمول مرحله اول طرح «ارزش مالکانه» هستند که تعداد آنها 875 هزار نفر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک نهاد خصوصی در سال 1374 با هدف ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از طریق تشویق و ترغیب آنها به مشارکت فعال در فعالیت های اقتصادی، بازار سرمایه و ایفای نقش پررنگ در اقتصاد کشور تأسیس شد.

فرهنگیان در طول دوران خدمت، ماهانه مبلغی به عنوان حق عضویت به صندوق واریز کرده و طبق قانون، دولت نیز متعهد است به همان میزان برای آنها واریزی داشته باشد.

این صندوق نیز با داشتن چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدمات و 66 شرکت زیر مجموعه این هلدینگ ها، باید فعالیت اقتصادی به منظور کسب سودآوری و تولید ثروت برای فرهنگیان عضو انجام دهد و تمام دارایی های آن نیز متعلق به اعضاست.

فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی یا بازخریدی، سهم الشرکه خود شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود سالانه حاصل از سرمایه گذاری های مؤسسه را دریافت می کردند اما تاکنون طبق ماده 21 اساسنامه صندوق، سهم عضو از خالص ارزش دارایی های مؤسسه که ارزش مالکانه نام دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای سهام فرهنگیان چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

ماجرای سهام فرهنگیان چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟