مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-06بين الملل

ادعای سی ان ان درباره اولین هواپیمای بزرگ مسافربری ساخت چین: آنقدرها هم چینی نیست!


نتیجه گیری چیست؟ اسکات، رییس هیئت امنای تجارت و اقتصاد چین در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن (CSIS)، در این باره گفته:« هواپیمای C919، - اولین پرواز تجاری هواپیمای C919، اخیرا با پرواز از شانگهای به پکن توسط ایرلاین China Eastern Airlines (CEA) انجام شد و طبق گفته کندی، چین امیدوار است تا بتواند این هواپیما را جایگزین بویینگ 737 و ایرباس A320 کند.

دولت چین، این هواپیما را یک محصول موفق بومی معرفی کرده، اما برخی تحلیلگران تاکید فراوانی بر این موضوع دارند که بخش عمده ای از قطعات آن، در خارج از چین ساخته شده است.

  CSIC در گزارش خود در سال 2020، تخمین زده بود که تقریبا 90% از تامین کنندگان قطعات اصلی یا بزرگ هواپیمای C919 از آمریکای شمالی و اروپا هستند وتنها 10% از این قطعات از چین و یا دیگر کشورهای آسیایی تامین شده اند و آقای یوسف هم برآورد مشابهی دارد.

  کندی در این باره به این نکته اشاره کرده که اگر چه حالا ممکن است این درصدها نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازسال 2020 دستخوش تغییراتی شده باشند ولی به نظر او، با در نظر داشتن سختی کار تغییر تامین کنندگان در طول فرآیند اخذ صدور گواهینامه هوانوردی، این امر بسیار بعید است.

  حالا هواپیمای C919، بعد از چندین سال تاخیر، موفق شد تا در اواخر سال گذشته، چراغ سبز ارائه خدمات تجاری و تولید انبوه در کشور چین را دریافت کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای سی ان ان درباره اولین هواپیمای بزرگ مسافربری ساخت چین: آنقدرها هم چینی نیست!

ادعای سی ان ان درباره اولین هواپیمای بزرگ مسافربری ساخت چین: آنقدرها هم چینی نیست!