مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 17:002023-06-06پزشكي

موردی از تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است


تاکنون موردی از ابتلای انسان یا دام به تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است.

- محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان  در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تاکنون گزارشی از ابتلای انسان یا دام به تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت های آلوده دام و تنفس در تماس با دام های آلوده قابل انتقال است و افراد در تماس با دام و فرآورده های دامی شامل دامداران، توزیع کنندگان فرآورد ه های خام دامی، سلاخان، قصابان و همچنین بانوان خانه دار افراد در معرض این بیماری هستند.

وی ادامه داد: مهمترین عامل در انتقال این بیماری از دام به دام و از دام به انسان کنه ها است، به همین دلیل در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، نباید کنه را له کرد که این امر، باعث انتقال ویروس این بیماری به انسان و سایر حیوانات می شود.

حاج کاظمی مهمترین نشانه بیماری تب کریمه کنگو در دام را تب عنوان کرد و گفت: دام های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب گذرا و کمی بی اشتهایی می شوند که معمولاً برای دامداران قابل تشخیص نیست که این مدت، زمان پخش ویروس است که حتی بدون درمان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است

موردی از تب کریمه کنگو در استان زنجان گزارش نشده است