مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 20:012023-06-02اجتماعي

استان فارس در رتبه دوم خطر فرونشست زمین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علی بیت اللهی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره فرونشست شهر شیراز اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ها فرونشست زمین محدوده شهری شیراز را نیز در برگرفته و به طور مشخص جنوب شرقی منطقه 7 شهر شیراز و نیز به صورت لکه ای از منطقه 11 شهری شیراز درگیر با پدیده فرونشست زمین شده است.

وی ادامه داد: زون جنوب شرقی شیراز محل زهکش آب های زیرسطحی شیراز به سمت دریاچه مهارلو است که متأسفانه با کاهش آب دریاچه مهارلو، نوار شمال غربی دریاچه و اراضی مسطح آن که علاوه بر منطقه های شهری 7 و 11 شیراز، آبادی هایی مانند مه فیروزان، کفترک(سوی جنوبی آبادی)، اقبال آباد و گردخون را نیز در خود جای داده، دچار فرونشست زمین شده است.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی بیان کرد: بررسی ها حاکی از آن است که مقدار فرونشست زمین در بازه زمانی مورد ارزیابی در مطالعات ما، به حدود 4 سانتی متر و فراتر نیز می رسد.

استان فارس علاوه بر منطقه جنوب شرقی شیراز، در مرودشت، داراب، فسا و .

پهنه های فرونشستی وسیعی را در بردارد به طوری که از نظر گسترش و وسعت پهنه های فرونشستی، استان فارس بعد از استان خراسان رضوی در مکان دوم در مقایسه با سایر استان های کشور قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان فارس در رتبه دوم خطر فرونشست زمین

استان فارس در رتبه دوم خطر فرونشست زمین