مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 17:002023-06-21بين الملل

بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه


نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه مشترک خود آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای را مورد بررسی قرار داده و بر نقش پیشتاز روند آستانه در پیشبرد حل و فصل پایدار بحران سوریه تاکید نمودند.

-    به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شرکت کنندگان در بیستمین نشست مذاکرات آستانه در پایتخت قزاقستان، بر وحدت و یکپارچگی سوریه و مقابله با تجزیه و تروریسم در این کشور و حمایت از تلا ش ها برای عادی سازی روابط بین ترکیه و سوریه تأکید کرده و بیانیه ای را صادر کردند.

بیانیه مشترک نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنین چارچوب آستانه به شرح زیر است: 1.

آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای را مورد بررسی قرار داده و بر نقش پیشتاز روند آستانه در پیشبرد حل و فصل پایدار بحران سوریه تاکید نمودند.

2.

یکبار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد تاکید نموده و بر اهمیت احترام همگان به این اصول و رعایت آن ها تاکید داشتند.

3.

نقش سازنده رایزنی های برگزار شده در سطح معاونان وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه و جمهوری ترکیه مورخ 30 خرداد 1402 در آستانه را مورد توجه قرار داده و پیشرفت های مربوط ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه

بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه