مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:152023-06-06اقتصادي

ایران آماده یکپارچه سازی توسعه میادین نفتی با عربستان


با سرگیری روابط ایران و عربستان می توان به همکاری های مشترک نفتی این دو کشور امیدواربود همکاری هایی نظیر یکپارچه سازی توسعه میدان که می تواند اثرات مثبتی برای هر دوکشور به دنبال داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، از سال 2016 روابط ایران و عربستان قطع شد که تبعات فراوانی برای هر دو کشور داشت.

از سرگیری روابط ایران و عربستان می تواند در بخش های مختلف اثر گذاری مطلوبی داشته باشد، به عنوان مثال سرمایه گذاری مشترک در میادین نفتی چرا که این دو کشور 4 میدان مشترک نفتی دارند و می تواند به توسعه یکپارچه میدان نفتی کمک کند که مسئولان امر نیز بر آن اصرار دارند.

یکپارچه سازی توسعه میدان یعنی کل میدانی که حدفاصل قلمرو مرزی دو یا چند کشور قرار دارد، به صورت یک واحد در نظر گرفته شود و به جای آنکه هریک از کشورهای ذی نفع به طور جداگانه از بخشی از میدان در محدوده قلمرو مرزی خویش به صورت مستقل بهره برداری کنند، با هم توافق می کنند که کل میدان را به صورت یک واحد و توسط یک شرکت بهره بردار واحد که مورد تأیید طرفین است توسعه دهند و منافع حاصل از آن، همچنین هزینه های بهره برداری و توسعه میدان به نسبت قدرالسهم توافق شده بین آنها توزیع شود.

این شیوه توسعه در مقابل قرارداد توسعه مشترک است که در نوعی توافق بین دو یا چند کشور برای توسعه و بهره برداری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران آماده یکپارچه سازی توسعه میادین نفتی با عربستان

ایران آماده یکپارچه سازی توسعه میادین نفتی با عربستان