مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 16:352023-06-10اقتصادي

راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در همه شهرها


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: راه اندازی فروشگاه های ویژه صنایع دستی در همه شهرهای کشور در دستور کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزت الله ضرغامی ظهر شنبه در حاشیه بازدید ورکشاپ از مراحل تولید بافته های داری منطقه وردشت سمیرم در جمع خبرنگاران با اشاره به زیبایی های شهرستان سمیرم اظهار داشت: تنوع صنایع دستی به دلیل حضور ایل قشقایی در این شهرستان بسیار بالا است و در کمتر جایی از کشور شاهد این میزان از تنوع هستیم.

وی با بیان اینکه سعی داریم در آینده نزدیک 11 اثر و منطقه وردشت سمیرم ثبت جهانی شود، تصریح کرد: با این اقدام در راستای حفظ این صنایع کمک خواهیم کرد چرا که از این پس حفظ این آثار مطالبه جهانی خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در مجموعه وردشت مجموعه ای بی نظیر از زیبایی و تنوع صنایع دستی در حوزه دارهای بافتی را شاهد هستیم، گفت: منطقه وردشت شامل 53 روستا است که هر کدام اثر هنری ویژه ای را دارند و باید این آثار همواره زنده نگه داشته شوند.

هنرمندان صنایع دستی بیمه می شوند وی با اشاره به مشکلات هنرمندان عرصه صنایع دستی در همه نقاط کشور ابراز داشت: اخیراً رییس جمهور برای حل بخشی از این مشکلات دستور بیمه فعالان صنایع دستی را صادر کردند و همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا هر چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در همه شهرها

راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی در همه شهرها