مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-21بين الملل

راه اندازی اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در تاجیکستان


رسانه های چینی اعلام کردند اولین ایستگاه نظارت بر اقلیم و محیط زیست این کشور در جنوب تاجیکستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین ایستگاه نظارت بر اقلیم و محیط زیست بیرون از قلمرو چین در جنوب تاجیکستان به فعالیت خود آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، ایستگاه جدیدی که در منطقه شهرتوس واقع در استان ختلان تاجیکستان راه اندازی شده اطلاعات جامعی در مورد آلایند ه ها و عناصر هواشناسی آسیای مرکزی را که برای هشدار در مورد بلایای هواشناسی و مبازه با تغییرات آب و هوایی لازم است، ارائه می دهد.

این ایستگاه قادر است حمل شدن غبار از راه دور و همچنین قانون پراکندگی آلاینده های هوا را که برای بهبود رشد اجتماعی و اقتصادی و مطالعه تغییرات اقلیمی جهان کمک می کند، پیگیری کند.

بر اساس این گزارش، داده های جمع آوری شده در این پایگاه نقش مهمی را در مبارزه با تغییرات اقلیمی و هشدار نسبت به بلایای هواشناسی در مناطق آسیای مرکزی ایفا می کند.

گفته می شود که این اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در خارج از این کشور بوده و برای همکاری بین المللی در زمینه نظارت بر اقلیم و محیط زیست اهمیت ویژه دارد.

پایان پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در تاجیکستان

راه اندازی اولین ایستگاه پایش اقلیمی چین در تاجیکستان