مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-11سياسي

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور


دستیابی دانشمندان ایرانی به «فناوری و دانش بومی در چرخه سوخت هسته ای» از دیگر بخش های این نمایشگاه بود که در هر بخش محققان و متخصصان، توضیحات لازم را به رهبر انقلاب اسلامی ارائه می دادند.

- تابناک _ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مدت یک ساعت و نیم از نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

در این نمایشگاه مهمترین دستاورد های متخصصان و محققان دانش هسته ای در بخش های مربوط به زندگی مردم به ویژه در حوزه های پزشکی ، دارویی ، صنعتی ، کشاورزی و غذایی ، انرژی، آب و ساخت نیروگاه و زمین شناسی به نمایش در آمده بود.

دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری و دانش بومی در چرخه سوخت هسته ای از دیگر بخش های این نمایشگاه بود که در هر بخش محققان و متخصصان، توضیحات لازم را به رهبر انقلاب اسلامی ارائه می دادند.

ایزوتوپ تلوریوم 130 یکی از دستاورد های دانشمندان جوان صنعت هسته ای است که با طراحی و ساخت و راه اندازی زنجیره مربعی از 20 ماشین سانتریفیوژ بدست آمده است.

این ایزوتوپ در حوزه پزشکی به ویژه تولید مواد اولیه رادیو دارو ها و تشخیص انواع سرطان و بیماری های صعب العلاج، در داروسازی، بخش های صنعتی، زمین شناسی، کشاورزی و علوم هسته ای کاربرد فراوانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور