مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-10پزشكي

جوانی جمعیت، با حمایت از خانواده محقق می شود/ نرخ ناباروری استان کرمان؛ 14 درصد


یک استاد پزشکی اجتماعی با بیان اینکه شیوع ناباروری در استان کرمان بین 12 تا 14 درصد و مانند عدد متوسط دنیاست، گفت: در بحث جوانی جمعیت کارهای نکرده بسیاری وجود دارد و متاسفانه داریم زمان را تند از دست می دهیم.

- جوانی جمعیت، با حمایت از خانواده محقق می شود/ نرخ ناباروری استان کرمان؛ 14 درصد ایسنا/کرمان یک استاد پزشکی اجتماعی با بیان اینکه شیوع ناباروری در استان کرمان بین 12 تا 14 درصد و مانند عدد متوسط دنیاست، گفت: در بحث جوانی جمعیت کارهای نکرده بسیاری وجود دارد و متاسفانه داریم زمان را تند از دست می دهیم.

دکتر نوذر نخعی امروز 20 خردادماه در نشستی با موضوع جوانی جمعیت در اداره کل بیمه سلامت استان کرمان درباره ضرورت پرداختن به این مسئله اظهار کرد: براساس مطالعه ای که در زمینه سرعت پیر شدن کشورهای دنیا از سال 2015 تا 2050 صورت گرفته، کره جنوبی و ایران بیشترین سرعت پیر شدن جمعیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مشکل به دلیل کاهش جمعیت و برخی به دلیل تغییر ذهنیت ها و نگرش هاست، افزود: سیاست کاهش جمعیت در دهه 60 شروع دستی بود اما ادامه آن با این سرعت کار درستی نبود.

نخعی بیان کرد: اکنون 10 درصد کشور ما سالمند است و 27 سال دیگر، 31 درصد جمعیت سالمند خواهد بود؛ اکنون ژاپن بیشترین جمعیت سالمند را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانی جمعیت، با حمایت از خانواده محقق می شود/ نرخ ناباروری استان کرمان؛ 14 درصد

جوانی جمعیت، با حمایت از خانواده محقق می شود/ نرخ ناباروری استان کرمان؛ 14 درصد