مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-09اقتصادي

ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک نیازمند نوسازی


نائب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی گفت: سرمایه گذاری حداقلی در بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک، - تولیدات این صنعت را دچار مشکل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مجید نامی، نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی با بیان اینکه سرمایه گذاری حداقلی در بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک، تولیدات این صنعت را دچار مشکل کرده تا آنجا که برخی از واحدهای تولیدی با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند، گفت: بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک یکی از دغدغه های فعالان این بخش است.

در سایر کشورها مانند ترکیه، سالانه حداقل 2 میلیارد دلار صرف واردات انواع ماشین آلات در حوزه ی نساجی و پوشاک می شود، اما در کشورمان به طور متوسط حدود 250 میلیون دلار در بخش ماشین آلات سرمایه گذاری صورت گرفته است که این میزان نسبت به استانداردهای جهانی بسیار پایین است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری حداقلی در بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک، گفت: از آنجا که ماشین آلات مورد استفاده در این صنعت در داخل کشور تولید نمی شود، در این بخش وابستگی 100 درصدی به واردات وجود دارد؛ بنابراین هرگونه تصمیمی که در این زمینه گرفته می شود تأثی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک نیازمند نوسازی

ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک نیازمند نوسازی