مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-14سياسي

رونق چرخه اقتصاد محلی در طرح افزایش تعطیلات پایان هفته


طبق لایحه ای که دولت در خصوص کاهش ساعت کاری از 44 به 40 ساعت و افزایش تعطیلی پایان هفته به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده، این افزایش تعطیلات سراسری در پایان هفته منجربه این خواهد شد که مردم بیش از گذشته به سفرهای کوتاه مدت روی آورند.

- در بیشتر کشورها تعطیلات پایان هفته 3 روزه است و ما از آن شرایط خیلی فاصله داریم و به نوعی عقب هستیم.

قطعا افزایش تعطیلات پایان هفته نه تنها به جهش صنعت گردشگری منجر می شود، بلکه به اقامتگاه ها و کسب وکارهای بومی کوچک در اطراف شهرهای بزرگ نیز کمک می کند.

فرید جواهرزاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، اظهار کرد: اینکه تعطیلی پایان هفته چه روزی باشد، تفاوت نمی کند.

بلکه در نگاه کلان، در موضوع ساماندهی تعطیلات پایان هفته نظر بر این بود که بتوان با برنامه ریزی درست و منسجم امکان سفرهای کوتاه مدت یک یا 2 روزه در اطراف مراکز بزرگ جمعیتی را محقق کرد.

وی افزود: در واقع شکل گیری امکان سفر و گردشگری در آخر هفته به طور طبیعی به افزایش راندمان و عملکرد بستگی دارد که می تواند برای هر انسانی مفید باشد.

بنابراین لزوم این نگاه در طرح تدوین پنجشنبه یا شنبه مهم نبود که کدام روز تعطیل باشد؛ بلکه مهم این است که 2 روز تعطیلی می تواند امکان سفرهای کوتاه مدت را برای مردم فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق چرخه اقتصاد محلی در طرح افزایش تعطیلات پایان هفته

رونق چرخه اقتصاد محلی در طرح افزایش تعطیلات پایان هفته