مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-05اقتصادي

روستاهای قصرقند در طرح جهاد آبرسانی سهم داشته باشند


107 روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی است با توجه به بی آبی و مشکلات فراوان انتظار می رود قصرفند نیز سهمی در طرح بزرگ جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان داشته باشد.

- محمدکریم عزیزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شهرستان قصرقند برخلاف داشتن بیش از 100 قنات پر آب و غنی بودن سفره های آب زیرزمینی، وجود سد زیردان، رودخانه خروشان کاجو و واقع شدن 95 درصد روستاهای بخش های مرکزی و ساربوک در حاشیه این رودخانه از نعمت اجرای شبکه آبرسانی محروم است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 500 اشتراک آب شهری و سه هزار و 600 اشتراک آب روستایی در شهرستان وجود دارد که همین آمار نشان می دهد که از مجموع 16 هزار خانوار 9 هزار خانوار از آب سالم و بهداشتی محروم هستند، از نبود اعتبار برای ناوگان آبرسانی سیار انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در قصرقند مسوولان حوزه وزارت نیرو هیچ بهانه ای نمی توانند داشته باشند چون هم می توان از سد زیردان کل روستاهای ساربوک و بخش مرکزی و تلنگ را با اجرای خط انتقال آب، نصب تصفیه خانه و اجرای شبکه آبرسانی در کمتر از چند ماه از نعمت آب شبانه روزی بهره مند کرد.

عضو هیات رییسه شورایعالی کشور تصریح کرد: شهرستان قصرقند با این همه آب و کشت دو بار برنج در سال و وجود صدها هکتار باغات انبه و نخلستانها، مردم در روستاها بیش از 40


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای قصرقند در طرح جهاد آبرسانی سهم داشته باشند

روستاهای قصرقند در طرح جهاد آبرسانی سهم داشته باشند