مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 13:302023-06-15بين الملل

پیوستن اوکراین به ناتو منتفی است


در آستانه نشست سران ناتو در لیتوانی، سران این ائتلاف نظامی بر سر رد تقاضای اوکراین برای پیوستن به ناتو متفق القول هستند و تنها به دنبال ایجاد مکانیزمی برای ارائه تعهدات امنیتی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی و اروپایی می گویند که اعضای ائتلاف نظامی ناتو در حال رقابت بر سر تکمیل طرحی برای ارائه حمایت بلندمدت از اوکراین هستند؛ موضوعی که به گفته آنها بهترین راه برای تضمین امنیت این کشور تا زمان پیوستن به پیمان آتلانیتک شمالی است.

اما در حالی که تنها چهار هفته تا نشست سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی باقی مانده، همه اعضا بر سر این موضوع که نمی توان اوکراین را در بحبوحه جنگ با روسیه به عنوان عضو جدید این ائتلاف پذیرفت توافق دارند و ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین نیز در نهایت پس از ماه ها تقاضا برای پیوستن سریع کشورش به ناتو در اوایل ماه جاری میلادی پذیرفت که این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست.

به گفته مقامات، اعضای ناتو بر سراوکراین تقویت روابط با کی یف از جمله پیشبرد نحوه همکاری آن با ناتو و یک برنامه چند ساله برای کمک به اوکراین به توافق رسیده اند تا نیروهای امنیتی آن را مطابق استانداردهای عملیاتی و فنی ناتو آموزش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن اوکراین به ناتو منتفی است

پیوستن اوکراین به ناتو منتفی است