مطالب مرتبط:
روزه داری با سلامت روان ما چه می کند؟
اینفوگرافی| با تلخی دهان در روزه داری چه کنیم؟
بررسی علمی فواید روزه داری
بررسی علمی فواید روزه داری + فیلم
روزه داری در بارداری و شیردهی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1403 ساعت 14:202024-03-23پزشكي

نکاتی برای حفظ سلامت سالمندان در روزه داری


کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: توصیه می شود در وعده افطار، شروع افطار سالمندان با شیر گرم، آب گرم یا چای کم رنگ تازه دم باشد و از مصرف آب سرد، - ایسنا/خوزستان کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: توصیه می شود در وعده افطار، شروع افطار سالمندان با شیر گرم، آب گرم یا چای کم رنگ تازه دم باشد و از مصرف آب سرد، شربت یا نوشابه همراه با افطار بپرهیزند.

زهرا باقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توصیه های تغذیه ای در روزه داری سالمندان اظهار کرد: اگر سالمندان روزه می گیرند باید مراقبت بیشتری کنند زیرا کاهش آب بدن و کاهش قند خون ممکن است موجب سرگیجه آن ها شود و این سرگیجه ها ممکن است موجب از حال رفتن و به زمین افتادن آن ها شود که خطرناک است.

وی افزود: افراد مسن بر خلاف جوانان معمولا احساس تشنگی نمی کنند به همین دلیل بیشتر مستعد کم آبی بدن و همچنین ابتلا به یبوست هستند و در این ماه، روزه داران سالمند برای پیشگیری از کم آبی باید مایعات فراوان در حدود هشت تا 10 لیوان آب و مایعات سالم دیگر بین افطار تا سحر مصرف کنند.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: بنابراین توصیه می شود در وعده افطار، شروع افطار سالمندان با شیر گرم، آب گرم یا چای کم رنگ تازه دم باشد و از مصرف آب سرد، شربت یا


برچسب ها: سالمندان - افطار - خوزستان - مرکز بهداشت - روزه داری - توصیه - تغذیه
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی برای حفظ سلامت سالمندان در روزه داری

نکاتی برای حفظ سلامت سالمندان در روزه داری