مطالب مرتبط:
چرا با وجود روزه داری در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شویم؟
اینفوگرافی| با تلخی دهان در روزه داری چه کنیم؟
چرا با وجود روزه داری در ماه رمضان دچار افزایش وزن می شویم؟
بررسی علمی فواید روزه داری
چرا با وجود روزه داری در ماه رمضان چاق می شویم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 فروردین 1403 ساعت 09:202024-03-23پزشكي

روزه داری با سلامت روان ما چه می کند؟


ما باید آگاهی پیدا کنیم که روزه داری فقط یک امر جسمانی نیست و گام موثری در تقویت روح، اصلاح نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت است.

- ایسنا/گلستان ما باید آگاهی پیدا کنیم که روزه داری فقط یک امر جسمانی نیست و گام موثری در تقویت روح، اصلاح نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت است.

به بهانه ماه مبارک رمضان و واجب بودن روزه داری در این ایام به گفت و گو با کارشناس مسائل سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی گلستان پرداخته و تاثیرات روزه بر سلامت روان فرد را جویا شدیم، آنچه در ادامه می خوانید بخشی از گفت وگو با مهدیس شاهینی، روانشناس گلستانی است: ایسنا: امساک غذایی در روزه چه تاثیری بر وجود انسان دارد؟ مشکلات روح و روان قابل تفکیک از مسائل جسمانی نیست و به عبارتی می توان گفت بیماری جسمانی و روانی با هم توامان بوده و یکدیگر تاثیر می گذارند، گاهی بیماری های جسمانی علت بروز بیماری های روانی بوده و گاهی بالعکس آن اتفاق می افتد.

پدیده روزه به این معناست که ما چند ساعتی را نباید چیزی بخوریم و وقتی که ما وعده های غذایی و نوشیدنی خود را حذف می کنیم، بدن ما در حالتی از استراحت قرار می گیرد.

در روزهای معمولی وقتی بدن متوجه می شود که می تواند تغذیه کند ذهن ما زمان بسیاری را برای انتقال پیام گرسنگی صرف کرده، هنگامی که غذا را می خوریم گرایش پیدا می کند به بلع و هضم غذا و


برچسب ها: روزه داری - سلامت روان - روان - روزه - دانشگاه علوم پزشکی گلستان - گلستان - بیماری
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری با سلامت روان ما چه می کند؟

روزه داری با سلامت روان ما چه می کند؟