مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:002023-02-26اجتماعي

چالش های حفاظت از تالاب های ایران چیست؟


رییس گروه برنامه ریزی و مدیریت زیست بومی دفتر تالاب سازمان حفاظت محیط زیست افزایش تعداد و تنوع مصرف کنندگان یا به عبارت دیگر بهره برداران و افزایش روند استفاده از منابع را از جمله چالش های حفاظت از تالاب ها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ژاله امینی در نوزدهمین همایش ملی ارزیابی اثرات محیط زیستی ایران با رویکرد تالاب های ایران و تغییرات اقلیمی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزایش تعداد و تنوع مصرف کنندگان یا به عبارت دیگر بهره برداران و افزایش روند استفاده از منابع را از جمله چالش های حفاظت از تالاب ها دانست و گفت: همین چالش ها از سال 1970 منجر به از دست رفتن بیش از 35 درصد تالاب ها در دنیا شده است.

رییس گروه برنامه ریزی و مدیریت زیست بومی دفتر تالاب سازمان حفاظت محیط زیست بهره مندی از نگاه اکوسیستمی، حفظ کارکردهای اکوسیستم، برقراری تعادل میان حفاظت و بهره برداری خردمندانه و پایدار، توجه به مسایل اجتماعی و به اشتراک گذاشتن منافع مدیریت غیرمتمرکز را از جمله راهکارهای برون رفت از این شرایط برشمرد.

رییس گروه برنامه ریزی و مدیریت زیست بومی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح رویکرد این سازمان برای حفاظت و مدیریت تالاب ها، بر اهمیت مدیریت مشارکتی در حفاظت و احیای منابع طبیعی مشترک و تالاب ها تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های حفاظت از تالاب های ایران چیست؟

چالش های حفاظت از تالاب های ایران چیست؟