مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-06پزشكي

تولد نخستین نوزاد سالم از مادر مبتلا به نقص ایمنی در خراسان شمالی


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار مادر بارداری که به بیماری نادر نقص سیستم ایمنی اولیه مبتلا بود، به سلامت فرزند خود را در آغوش گرفت.

- احمد وثوقی ، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: برای نخستین بار مادر بارداری که به بیماری نادر نقص سیستم ایمنی اولیه مبتلا بود، به سلامت فرزند خود را در آغوش گرفت.

وی گفت: عوامل مربوط به سیستم ایمنی از جمله عوامل اثرگذار در وقوع بارداری و حفظ آن است و سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی نقش محافظ در برابر عوامل مهاجم را بازی می کند، اما در مواردی ممکن است از تعادل خارج شود و اختلالات سیستم ایمنی می تواند مانع لانه گزینی جنین و یا عامل سقط باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با پیشرفت علم و امکانات درمانی استان، اکنون نه تنها این بیماران از نظر طول عمر به حالت عادی رسیده اند، بلکه برای این افراد امکان ازدواج و زایمان نیز وجود دارد و این مهم یک خبر خوب برای حوزه سلامت محسوب می شود.

وی بیان داشت: این مادر باردار مبتلا به بیماری نادر، حدود 4 سال توسط یک تیم پزشکی تحت درمان بود که نتیجه آن یک زایمان موفق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد نخستین نوزاد سالم از مادر مبتلا به نقص ایمنی در خراسان شمالی

تولد نخستین نوزاد سالم از مادر مبتلا به نقص ایمنی در خراسان شمالی