مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 15:252023-01-29فرهنگي

موسیقی آیینه تمام نمای فرهنگ است


بخش رقابتی این جشنواره شامل شامل چاووشی خوانی، پیش خوانی تعزیه در حوزه های موسیقی نواحی مختلف ایران و موسیقی ردیف دستگاهی ایران بوده و بخش غیررقابتی شامل موسیقی نواحی مختلف ایران است.

- حمیدرضا صدری در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه وقتی در گستره فرهنگ ایرانی و تمام جوامع انسانی نگاه می کنیم کمتر آیین و مراسمی وجود دارد که با موسیقی همراه نباشد، اظهار داشت: موسیقی آیینه تمام نما یک فرهنگ است که با زبان ارتباط ویژه ای دارد و از طرفی می بینیم که در لحظه تولد فرد مادر برای فرزند لالایی می خواند و در گستره تمام فرهنگ ایران شاهد استفاده از موسیقی هستیم.

دبیر ششمین جشنواره آواها و نماهای رضوی تصریح کرد: در برخی از مناطق ایران کسانی که به زیارت حضرت رضا (ع) می روند با نغمه های ویژه بدرقه و استقبال می شوند و چاووشی خوانی های خاصی در این بخش داریم.

صدری با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای گروه های موسیقی در شیراز گفت: برگزاری این جشنواره در استان فارس در دوبخش فضای باز و بسته تقسیم بندی شده و چاووشی خوانی و تعزیه خوانی ها در فضای باز و در فضای بسته بخش ساز و آوازها به طور جداگانه برای آقایان خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی آیینه تمام نمای فرهنگ است

موسیقی آیینه تمام نمای فرهنگ است