مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 11:502023-01-26اقتصادي

معاون وزیر کشور: با احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور حدود 117هزار شغل ایجاد می شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: هم اکنون 11 هزار و 941 واحد تولیدی راکد در کشور وجود دارد که با احیای آنها 116 هزار و 841 فرصت شغلی ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محسن کوشش تبار در نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداریها با بیان اینکه با احیای آنها 116 هزار و 841 فرصت شغلی ایجاد می شود، اظهار کرد: در این راستا اهتمام دستگاه های تخصصی مرتبط به منظور عارضه یابی واحدهای تولیدی و کمک به رفع مشکل واحدهای یاد شده، تامین و تخصیص منابع مورد نیاز از سوی بانکهای عامل و تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی شبکه بانکی ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین ورود ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موضوعات و ارایه برنامه ملی و استانی و استفاده از ظرفیتهای واحدهای راکد غیرقابل احیا با تغییر کاربری ضروری است.

معاون وزیر کشور گفت: هم اکنون 59 هزار و 723 واحد تولیدی در کشور با کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند که این امر قیمت تمام شده محصول را بالا برده و قدرت رقابت پذیری را کاهش داده است.

کوشش تبار افزود: عارضه یابی واحدهای فعال با کمتر از ظرفیت، تامین مالی مورد نیاز برای ارتقای ظرفیت و بازسازی و به روزرسانی خطوط تولید، ضروری است و چنانچه کل واحدهای مزبور با تمام ظرفیت اسمی فعال شوند حدود 2 میلیون و 500 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر کشور: با احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور حدود 117هزار شغل ایجاد می شود

معاون وزیر کشور: با احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور حدود 117هزار شغل ایجاد می شود