مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 بهمن 1401 ساعت 22:502023-01-22اقتصادي

بانک مرکزی نرخ بازار آزاد دلار را تعیین خواهد کرد


رییس کل بانک مرکزی سیاست های این بانک برای ایجاد ثبات در بازار ارز را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا فرزین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: از روز پنجشنبه مجدد قیمت های ارز رو به افزایش بوده که البته اعتقاد به این قیمت ها نداریم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: از روز اول اعلام کردیم به دنبال ثبات ارزی هستیم که در این راستا مذاکرات سازنده با شرکای تجاری کشورمان یعنی قطر، امارات، چین و عراق داشتیم که دستاوردهای خوبی هم داشته ایم.

فرزین اضافه کرد: نیاز دیگر بازار متشکل ارزی است و از ابتدای سال 2 میلیارد و 60 میلیون دلار عرضه شده است و در بازار متشکل ارزی نیز این میزان ارز عرضه می شود، تا دو هفته دیگر بازار مبادله و ارز و طلا را راه اندازی می کنیم، در سامانه جدید نیازهای ارزی مردم دیده شده است و بر اساس مستندات مردم به آنها ارز پرداخت خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: به صرافی ها اجازه خرید و فروش ارز داده شد و صرافی ها باید همیشه 30 هزار دلار موقعیت مثبت داده شده است.

مردم نیز اجازه دارند تا سقف 5 هزار یورو برداشته کنند.

فرزین افزود.

هم به دلیل صادرات نفتی و هم به علت منابع ارزی که قبلاً بلوکه شده کسری ارز نداریم، در بازار آزاد دلار نیز نرخ سازی خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم با فضاسازی مجازی نرخ دلار را دستکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی نرخ بازار آزاد دلار را تعیین خواهد کرد

بانک مرکزی نرخ بازار آزاد دلار را تعیین خواهد کرد