مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 15:402023-01-17اقتصادي

رعایت استانداردهای بین المللی آلاینده های نیروگاهی در مپنا


بهره برداری از هر واحد بخار در یک نیروگاه سیکل ترکیبی، می تواند از مصرف سالانه معادل 250 تا 300 میلیون مترمکعب سوخت و تولید میلیون ها تن دی اکسید کربن جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از عصر خبر، طی هفته های اخیر با ورود به فصل سرما و افزایش آلودگی هوای کلانشهرها، بار دیگر موضوع سوخت نیروگاه ها و رعایت استانداردهای زیست محیطی در تولید برق در کنار کیفیت سوخت خودروها به سوژه اصلی رسانه های عمومی و مطالبه مردم تبدیل شده است.

   در این میان مباحث کارشناسی در زمینه میزان بهره وری و بازدهی نیروگاه های کشور نیز داغ شده است؛ پس بد نیست نگاهی به میزان پایبندی نیروگاه های کشور به حدنصاب های تعریف شده بین المللی بیندازیم.

    پیش از هرچیز سراغ گروه مپنا می رویم که به عنوان یکی از ارکان ساخت ، راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه های تولید برق در کشور، در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در حوزه های زیست محیطی طی سه دهه فعالیت صنعتی بدون وقفه متعهد به پروتکل های مرتبط با کاهش آلاینده ها بوده است.

  از عمده اقدامات موثر و رو به توسعه گروه مپنا توجه و بکارگیری روش های نوین و تکنولوژی های به روز برای جلوگیری از تولید آلاینده های سمی و عدم استفاده از سوخت های مضر برای انسان و طبیعت همچون مازوت است که این روزها به محل بحث محافل عمومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت استانداردهای بین المللی آلاینده های نیروگاهی در مپنا

رعایت استانداردهای بین المللی آلاینده های نیروگاهی در مپنا