مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 دی 1401 ساعت 08:452023-01-02سياسي

دلیل خالی ماندن صندلی های وزارت علوم چیست؟


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای زنده نگهداشتن دانشگاه ها و حفظ پویایی دانش در کشور، ضروری است دانشگاه ها و خصوصا دانشگاه های کوچک، - تلاش بیشتری برای بهینه سازی آموزش اثربخش، جامعه پسند و مورد نیاز صنعت داشته باشند.

دکتر رحیم پیغان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اخبار اخیر منتشر شده در ارتباط با خالی ماندن صندلی دانشگاه های وزارت علوم، اظهار کرد: اخیرا خبری مبنی بر خالی ماندن تعدادی از ظرفیت ها یا صندلی های دانشگاه ها منتشر شده است که به نظر بنده این خبر از دو جهت قابل توجه است.

وی ادامه داد: اول اینکه می تواند نشانگر کاهش تقاضا به دلیل کاهش جمعیت جوان کشور باشد که یک هشدار برای ترغیب احیای نسل با مهیاسازی زمینه برای ازدواج و فرزندآوری برای جوانان کشورمان است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دومین دلیل کاهش استقبال از دانشگاه ها، گفت: نکته دومی که می توان برداشت کرد این است که این تغییر می تواند نشانگر کاهش رغبت جامعه به برخی رشته های تحصیلی و برخی دانشگاه های با کیفیت پایین تر باشد که این مورد، ضرورت تحول در آموزش عالی برای به روز رسانی سیستم های آموزشی، ایجاد رشته های با اثربخشی بیشتر در پیشرفت و رفاه جامعه و به طور خلاصه افزایش آموزش های مهارتی و اشتغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل خالی ماندن صندلی های وزارت علوم چیست؟

دلیل خالی ماندن صندلی های وزارت علوم چیست؟