مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 دی 1401 ساعت 15:052022-12-27سياسي

خانه ای که بیت الزهرا شد/ برپا شدن خیمه عزای اهل بیت(ع)


مردم کرمان در ایام فاطمیه و مناسبت های مذهبی در خانه سابق سردار شهید سلیمانی که وقف عزاداری دختر پیامبر اسلام شده دور هم جمع می شوند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: وقتی ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در کرمان فرا می رسد مردم کرمان یاد بیت الزهرای این شهر می افتند، خیمه عزای حضرت فاطمه و شرح احوال و سیره اهل بیت (ع) هیچ زمان در این خانه پایین نیامده است.

بیت الزهرا در واقع خانه ای کوچک و معمولی در یکی از خیابان های مرکزی شهر کرمان است که خانه سابق شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان بود و بعد از سکونت شهید سلیمانی در تهران این خانه وقف عزاداری برای حضرت فاطمه (س) شد.

جای خالی حاج قاسم در بیت الزهرای کرمان احساس می شود سال ها شهید سلیمانی مراسم عزاداری را در این خانه برپا می کرد و در روز شهادت بانوی دو عالم در سر در این خانه می ایستاد و به هیئت های عزاداری و مردم شهر خوش آمد می گفت.

حاج قاسم در کوچک ترین کارهای این خانه مشارکت می کرد و با افتخار پس از اتمام مراسم ها جارو به دست می گرفت و خاک فرش های این خانه را طوطیای چشمانش می کرد.

ارادت حاج قاسم به حضرت فاطمه (س) بر کسی پوشیده نیست به طوریکه می گفت در سخت ترین صحنه های نبرد و آن جا که کار بسیار پیچیده می شد به خانم فاطمه زهرا (س) متوسل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ای که بیت الزهرا شد/ برپا شدن خیمه عزای اهل بیت(ع)

خانه ای که بیت الزهرا شد/ برپا شدن خیمه عزای اهل بیت(ع)