مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 13:302022-12-02سياسي

ساز «رباب» جهانی نشد


هفدهمین کمیته میراث جهانی یونسکو در حوزه میراث ناملموس برپا شده و پرونده هنر ساخت و نواختن ساز «رباب» به نام ایران، ازبکستان و تاجیکستان برای ثبت جهانی بررسی اما به ثبت نرسید.

- هفدهمین کمیته میراث جهانی یونسکو در حوزه میراث ناملموس برپا شده و پرونده هنر ساخت و نواختن ساز رباب به نام ایران، ازبکستان و تاجیکستان برای ثبت جهانی بررسی اما به ثبت نرسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هفدهمین نشست کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس به میزبانی پادشاهی مراکش در شهر رباط از 28 نوامبر برگزار شده و تا 3 دسامبر 2022 ادامه دارد.

در این نشست که هم اکنون در حال برگزاری است و در آن علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی و احمد پاکتچی سفیر ایران در یونسکو نیز حضور دارند، پرونده های ایران در بخش مربوط به نامزدهای ثبت جهانی میراث ناملموس بررسی شدند.

پرونده های یلدا، با همکاری افغانستان، ساخت و نواختن ساز عود با همکاری کشور سوریه و هنر ساخت و نواختن رباب با همکاری تاجیکستان و ازبکستان که ایران تهیه کننده هر سه پرونده بود مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست پس از ثبت یلدا و عود، پرونده ساز رباب نیز بررسی شد اما مورد موافقت اعضای نشست قرار نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز «رباب» جهانی نشد

ساز «رباب» جهانی نشد