مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 15:402022-11-29بين الملل

درهای ناتو همچنان برای اوکراین باز است


دبیر کل ناتو ضمن ادعای اینکه اوکراین در آینده به عضویت این سازمان درخواهد آمد، تأکید کرد اولویت اول فعلا حفظ ارسال کمک های نظامی و مالی به کی یف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ ، دبیر کل سازمان ناتو با اشاره به برگزاری نشست وزرای خارجی ناتو در رومانی گفت همچنان درهای ناتو به روی اوکراین باز است، اما در شرایط حاضر، اولویت این ائتلاف نظامی حفظ اتحاد و ادامه کمک های نظامی و مالی به اوکراین است.

وی در ابتدای نشست وزرای خارجه ناتو گفت: من انتظار دارم که وزرای خارجه در نشستی که امروز و فردا در بخارست برگزار می شود، تأیید کنند که درهای ناتو همچنان باز است و این مسئله در سال های اخیر نشان داده شده: مقدونیه شمالی و مونته نگرو توانستند عضو ناتو شوند و حالا نیز نوبت فنلاند و سوئد است.

دبیر کل ناتو با تأکید بر اینکه کمک به اوکراین همچنان در اولویت قرار دارد افزود: درباره اوکراین، ما اعلام کرده ایم که عضویت آن در ناتو پذیرفته خواهد شد.

انتظارم این است که متحدان نیز این موضع را تأیید کنند.

هم زمان تلاش ها اکنون بر حمایت از اوکراین متمرکز شده است.

وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو روزهای 29 تا 30 نوامبر (8 و 9 آذر) در شهر بخارست، پایتخت رومانی، تشکیل جلسه دادند تا درباره بحران اوکراین و نحوه کمک رسانی به آن و همچنین چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درهای ناتو همچنان برای اوکراین باز است

درهای ناتو همچنان برای اوکراین باز است